F&L Forum Portal > Auto Review > Over "Auto Review"
Registreer FAQ Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Welkom op het F&L Forum Portal.
Beste bezoeker,

Welkom op ons forum, kom verder en hou het niet alleen bij een kijkje.
Het registreren voor dit forum is namelijk een fluitje van een cent en dan kun je gezellig meepraten over allerlei onderwerpen. Als je dan toch bezig bent, neem dan meteen even de veelgestelde vragen door.
Reageren  

Discussietools
///// AMG is offline
///// AMG
Met quote reageren
23 Mar, 19:34
Oud
Registered User
///// AMG's avatar
Standaard
Vergeet ook niet dat het steeds vaker gebeurt dat een type auto met verschillende bandenmerken geleverd kan worden, dit is mij bij MB al vaker opgevallen.
De reden is dat autofabrikanten op deze wijze prijsdruk op de bandenmerken willen uitoefenen.
Met quote reageren
26 Mar, 16:33
Oud
Registered User
autoliefhebber's avatar
Standaard
Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Kropman Bekijk bericht
Daar doen we idd niets mee. Het is simpelweg onbetaalbaar om de banden voor de test te wisselen. Er wordt getest met de banden die de importeur eronder heeft liggen.
Na een halfjaar reageer ik ook maar weer een keer. In de Autovisie doen ze dat wel. Het maakt de test wel een stuk betrouwbaarder.
Met quote reageren
26 Mar, 18:48
Oud
Herben het Lam
Audi's avatar
Standaard
@ autoliefhebber

Idd een poos niet 'gezien'!
Met quote reageren
27 Mar, 11:44
Oud
Redacteur
Igor Stuifzand's avatar
Standaard
Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door autoliefhebber Bekijk bericht
In de Autovisie doen ze dat wel.
Dat lijkt me sterk. Juist dat zou ik misleidend vinden. De testauto's die door de importeur ter beschikking worden gesteld staan namelijk op banden die er door de fabriek onder gelegd zijn, de zogenaamde 'eerstemontage'-banden. Inderdaad komt het voor dat fabrikanten bij meerdere bandenmerken tegelijk winkelen. Wat dat aangaat heeft de autokoper ook weinig keuze, tenzij die ervoor kiest om de auto bij aflevering meteen op een setje nieuwe banden van een ander merk te laten zetten.

Zo is het dus mogelijk dat de ene MiTo op een set banden staat die gevoeliger zijn voor hitte-invloeden dan de banden onder een andere MiTo. Dat is een keuze van de fabrikant, waarop de koper geen invloed heeft. De MiTo die op de ene set banden staat, kan dan inderdaad beter of minder goed presteren dan de MiTo op een andere set banden. Net als in het dagelijks leven op straat. Tja, en dat de test-MiTo dan net de pech heeft dat 'ie door de fabriek op 'verkeerde' banden is gezet, is helaas niet anders. Wij kennen punten toe die gebaseerd zijn op de meetgegevens, volledig eerlijk en oprecht.

Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze topic bekijken (0 leden en 2 gasten)

F&L Forum Portal > Auto Review > Over "Auto Review"
Discussietools

Regels voor berichten