F&L Forum Portal > Auto Review > Zeg 't maar!
Registreer FAQ Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Welkom op het F&L Forum Portal.
Beste bezoeker,

Welkom op ons forum, kom verder en hou het niet alleen bij een kijkje.
Het registreren voor dit forum is namelijk een fluitje van een cent en dan kun je gezellig meepraten over allerlei onderwerpen. Als je dan toch bezig bent, neem dan meteen even de veelgestelde vragen door.
Igor Stuifzand is offline
Igor Stuifzand
Met quote reageren
03 Mar, 09:15
Oud
Redacteur
Igor Stuifzand's avatar
?
Zeg 't maar: de Nissan Cube, of liever niet?

Zeg 't maar: krijgt de geinige Nissan Cube jouw voorkeur, of kies je liever voor de Citroën C3 Picasso, de Kia Venga of de Skoda Roomster?

Laat je stem horen en vertel ons welke auto uit deze vergelijkende test jouw voorkeur heeft, en waarom. Ga naar http://www.fnl.nl/autoreview/polls/ en breng je voorkeursstem uit!

Laatst gewijzigd door Pim; 08 Mar om 09:51.
///// AMG is offline
///// AMG
Met quote reageren
03 Mar, 15:35
Oud
Registered User
///// AMG's avatar
Standaard
Uiterlijk hoeft geen doorgaans geen doorslag te geven, bij de Cube echter wel; al zou ie nog zo goed zijn, hij is gewoon te lelijk.
De Kia is te duur voor wat je krijgt, bovendien is de vermeende supergarantie grotendeels een wassen neus.
Merken waarbij ergonomie geen issue is vallen sowieso af; als je de snelheidsmeter op de hoednplank monteert zit ie via de binnenspiegel bij wijze van spreken beter in je gezichtsveld dan op de door Citroen gekozen wijze. Een frivool exterieur kan dit nimmer compenseren.
De Roomster is een zeer goede allround-auto zo is al diverse keren gebleken. De beste keus dus, slechts de prijs gooit roet in het eten. Wil je een beetje motor met een beetje leuke uitrusting dan blijft er weinig Skoda over.
Met quote reageren
03 Mar, 16:37
Oud
Herben het Lam
Audi's avatar
Standaard
Ik heb Kia Venga gestemd. Ten eerste vind ik dat een veel leukere auto dan de rest. Ook is hij niet alleen leuker maar ook mooier. Ten tweede is het ook nog eens een heel goede auto, hoewel de anderen dat ongetwijfeld ook zullen zijn. Maar toch stem ik op de Kia.
Met quote reageren
03 Mar, 17:53
Oud
Rob
Rob92's avatar
Standaard
De Cube ziet er wel geinig uit, maar ik wil er NIET, maar dan ook echt NIET in gezien worden. Net zoiets als de Daihatsu (hoe je dat het ook schrijft) Copen: ziet er grappig uit, maar je wilt er niet in gezien worden.
Maar ik wacht met stemmen tot dat ik de test heb gelezen. Bij deze wagens heb ik toch een grote tabel met cijfertjes nodig om te beslissen. De Cube, met dat washandje als decoratie, valt dus wel af.
-Danny
Met quote reageren
04 Mar, 16:57
Oud
Registered User
-Danny's avatar
Standaard
De Nissan Cube is voor mij de auto die direct afvalt. Ik vind de Cube veruit de lelijkste van dit viertal. De volgende die afvalt is de Kia Venga. Die vind ik namelijk ook niet mooi. De voorkant gaat nog wel maar de achterkant vind ik een beetje raar en anoniem overkomen.

De Skoda en de C3 Picasso blijven over. Moeilijke keus...
De Citroen vind ik er van buiten het beste uitzien van de 2. Binnenin is dit echter net andersom. Niet dat ik het interieur van de Skoda zo mooi vind (dit is nogal saai namelijk), maar ik vind het interieur van de C3 Picasso niet mooi.

Ik kies voor praktische bruikbaarheid en ga voor het VAG product, dus de Skoda Roomster.
corvette is offline
corvette
Met quote reageren
06 Mar, 12:40
Oud
Registered User
corvette's avatar
Standaard
De Cube is me iets te apart Japans. De Venga oogt klein en iel. Wel het mooiste interieur. Maar die valt ook af.

Tussen de C3 en de Roomster vind ik het lastiger. De C3 oogt van buiten stukken beter dan de Roomster. Die is zowel van binnen als van buiten te saai voor woorden. Dus zou het makkelijk zijn, zou je zeggen, de C3. Maar Citroen heeft de meters centraal zitten. En dat vind ik vreselijk.

De Roomster dus.
Met quote reageren
08 Mar, 21:43
Oud
I love my Nissan
Ketchup's avatar
Standaard
Ik heb jarenlang in een Nissan Sunny N13 gereden, qua design - noem het non-design - zie ik wel overeenkomsten met de Cube. Ik heb altijd ervaren dat je autoliefde / -kennis wordt gemeten aan de hand van de auto waar je zelf in rijdt. Omdat ik in een Sunny (Nissan ueberhaupt) reed, dachten velen dat ik niets met auto's had / heb. Niks is minder waar. Beauty ain't only skindeep, zeker bij een Nissan niet. Ik zou als statement best in de Cube willen rijden. Maar vooral ook omdat ik "iets" met het merk heb. Lekker de kont tegen de krib gooien!
gertvdc72 is offline
gertvdc72
Met quote reageren
19 Mar, 00:31
Oud
Registered User
gertvdc72's avatar
Standaard
Ik heb niets tegen Nissan, maar de Cube is toch te gek voor woorden.
De C3 vind ik gewoon niet mooi, bij Citroën kunnen ze wel beter.
Wil er eens iemand tegen de ontwerpers van Skoda zeggen dat het mooier is dat de zijruiten een beetje op dezelfde lijn staan. Nu lijkt het alsof men een halve Fabia en een halve monovolume aan elkaar gelast hebben.
De Kia is de mooiste, ook al is hij niet oogverblindend. Van deze 4 is hij de enige die je een auto kunt noemen.
Reageren

Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze topic bekijken (0 leden en 2 gasten)

F&L Forum Portal > Auto Review > Zeg 't maar!
Discussietools

Regels voor berichten